czwartek, 3 stycznia 2013

Sałatka z zupek chińskich

Dziś mam dla Was kolejną propozycję na pyszną sałatkę. Ponieważ nie lubię nudy w kuchni to głównym składnikiem sałatki będą zupki chińskie :-) Tak, dobrze czytacie, zupki chińskie. Jedni jedzą je na potęgę, inni mówią, że są niezdrowe. Swego czasu jadłam 1-2 zupki na tydzień, ale odkąd staram się zdrowo odżywiać w moim menu zupki chińskie nie pojawiają się w ogóle. Wyjątkiem są imprezy rodzinne, gdzie serwuję właśnie tę sałatkę :) Jeśli nie chcecie zalewać makaronu z przyprawami z zupek proponuję pokombinować z ulubionymi przyprawami.
Sałatka z zupek chińskich bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie swoim smakiem. Na początku podeszłam do niej bardzo sceptycznie - zupki chińskie w sałatce, nie :) Okazuje się jednak, że z tymi składnikami stworzyły naprawdę pyszne połączenie. Ale o tym już musicie się przekonać sami :) Mogę Was tylko zapewnić, że mojej rodzinie i znajomym ta sałatka bardzo smakuje :)


Składniki:
  • 2 piersi z kurczaka,
  • 3 zupki chińskie (2 ostre+1 łagodna),
  • 1 papryka czerwona,
  • 4 ogórki konserwowe,
  • 1 puszka kukurydzy,
  • majonez 2-3 łyżki,
  • przyprawa do kurczaka,
  • sól,
  • pieprz,
  • papryka ostra
Przygotowanie:
 
Zupki chińskie kruszymy i wsypujemy do miski - zalewamy je 1l wody. Po 3 minutach makaron odcedzamy na durszlaku. Czekamy aż cała woda odcieknie. Pierś z kurczaka kroimy w kostkę, marynujemy w przyprawie do kurczaka i smażymy. Paprykę myjemy, usuwamy gniazda nasienne i kroimy w bardzo małą kostkę. Ogórki kroimy w drobną kostkę. Paprykę, ogórka i odsączoną kukurydzę dodajemy do makaronu. Ostudzone mięso kroimy w mała kostkę i dodajemy do reszty. Sałatkę przyprawiamy do smaku solą, pieprzem i ostrą papryką. Wszystko razem mieszamy. Sałatka powinna mieć ostry smak. Nie powinniśmy dawać do niej za dużo majonezu. 2-3 łyżki jest już wystarczające. Sałatka najlepsza jest na drugi dzień, gdy składniki się przegryzą. Życzę smacznego ;)





Źródło: Pomysł własny

50 komentarzy:

  1. jadłam kiedyś taką na imprezie, ale nigdy nie myślałam o tym, żeby ją zrobić ;) z takim przepisem na pewno się skuszę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam gorąco :) mnie smakuje bardzo ;)

      Usuń
    2. Szkoda ze nie w 100% zdrowa przez ten makaron, ale warta grzechu.. Taka kolorowa :)

      Usuń
  2. Nie jestem zwolenniczką zupek chińskich ale też kiedyś zakosztowalam takiej sałatki i bardzo mi smakowala

    OdpowiedzUsuń
  3. narobiłaś mi na nią apetytu:)...

    OdpowiedzUsuń
  4. robię podobną sałatkę :) bardzo nam smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. tez robiłam ostatnio nawet musze wrzucić na bloga. Tysiące wersji było wiec ja wybrałam swoje ulubione składniki, ale powiem Ci że dosypywalam chili bo jakoś mi mało ostra była, następnym razem dam wszystkie zupy "ostre"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem zwolenniczką ostrych smaków - dałam bardzo dużo ostrej papryki :)

      Usuń
  6. Sałatka wygląda smakowicie :))Kiedyś jadłam podobną :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale smacznie wyglada :) nigdy nie robilam na ostro, ale musze sprobowac bo ostre smaki sa mi bliskie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ekstra pomysł! Naprawdę! Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Skoro jest Twojego wyrobu, to musi być pyszna! Nigdy nie jadłam, gdyż sceptycyzm przeważa;)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie wygląda, taka kolorowa :)

    OdpowiedzUsuń
  11. tez ja robie, ale daje makaron z zupek Vifon :)

    OdpowiedzUsuń
  12. A tu nic nie ma o przyprawach z zupek...Co z nimi? Dodawać je, czy sam makaron wrzucić? Nie mogę się doczekać aż spróbuję tej sałatki, tak pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pokruszony makaron wkładamy do miski, zasypujemy przyprawami z zupek i zalewamy wodą :) Faktycznie, nie napisałam :P Poprawię :) Życzę smacznego :)

      Usuń
  13. A szczypiorek? Przecież widać, że wrzuciłaś...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczypiorek był tylko do dekoracji, nie jest głównym składnikiem sałatki :)

      Usuń
  14. Wczoraj znalazłam tę stronę, dziś zamierzam zrobić te sałatkę... Ależ podobają mi sie pani przepisy... strona jest już w ulubionych i mam zaznaczone kolejne przepisy do spróbowania... może nawet takiej średniej kucharce jak ja coś wyjdzie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za miłe słowa :) Życzę powodzenia i mam nadzieję, że pochwalisz się wrażeniami po spróbowaniu potraw :) Sałatka jest naprawdę pycha :)

      Usuń
    2. Sałatka wyszła super :) kolejne przepisy na kolejne imprezy :)

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę, że smakowała :)

      Usuń
  15. można ta sałatkę zrobić ze zwykłego makaronu ugotowanego al dente i przyprawić na ostro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można spróbować :) Zamiast mieszanki przypraw z zupek chińskich można użyć swoich ulubionych przypraw i koniecznie ostrej papryki :)

      Usuń
  16. Witam a masz jakas inna salatke pyszna jak ta przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam również tę z kuskusem i zielonym groszkiem http://gotujzcukiereczkiem.blogspot.com/2013/01/saatka-z-kuskusem-i-zielonym-groszkiem.html Bardzo nam smakowała :-)

      Usuń
  17. zastanawiam się czy nie zrobić tej sałatki siostra mówiła ze robiła i była pycha ,smakowicie wyglada jak zrobię to napiszę czy była dobra

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sałatka cieszy się wielkim powodzeniem więc gorąco ją polecam i czekam na smaczny komentarz :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  18. nie lubie ostrych przypraw jutro chcę ja zrobic tylko niewiem czy bez ostrych przypraw bedzie również smaczna ...

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajnie, tylko należało by dodać, że ta woda do zalewania zupek to wrzątek,
    bo pewnie dla niektórych to nie jest takie oczywiste :), a po drugie zalewanie 3 zupek taką ilością wody mija się z celem,bo cały smak przypraw z zupek spłynie przy odsączaniu makaronu, 600 ml zupełnie wystarczy, wtedy makaron wchłonie całą wodę i przyprawy (te "pikantne" też) zostaną w sałatce
    smacznego - Darek

    OdpowiedzUsuń
  20. a można zrobić bez kurczaka ? Bo chciałabym zrobić ją do grila, a że będą tam same potrawy mięsne to chciałabym jaką lekką sałatkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że można zrobić bez kurczaka :)

      Usuń
  21. czy zupkę chińską co zalewamy wodą to tylko makaron mam rozumieć bez przypraw z zupki .Przypraw z zupki nie używamy do tej sałatki ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. makaron z zupek wkładamy do miski, zasypujemy przyprawami z zupki i zalewamy wrzątkiem, odstawiamy na 3 minuty i makaron odcedzamy :) smacznego ;)

      Usuń
  22. Ja nie zalewam makaronu wodą.Kruszę go,dosypuję przyprawy z zupek i dodaję pozostałe składniki sałatki.Makaron sam "wciągnie" soki z papryki ogórków itd.Jest spulchniony.Tyle tylko że musi postać, najlepiej przez noc.








    OdpowiedzUsuń
  23. Ja mam takie pytanie czy paprykę można zastąpic jakimś innym składnikiem? Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. obawiam się, że nie :/ papryka jednak nadaje smaku tej sałatce :/ proponuję ewentualnie spróbować ją zastąpić pomidorami :/

      Usuń
  24. Dziś na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Chodzę po necie i szukam jakiś fajnych przepisów na sobotę murze coś dobro i szybkiego zrobić, i tak coś doprowadziło mnie na Twoją stronę :)
    Twoja sałatka będzie na stole :)
    Dam znać czy smakowała :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, bardzo mi miło, życzę smacznego :)
      Kasia

      Usuń
  26. Wygląda zacnie, nic tylko ją jeść :]

    OdpowiedzUsuń
  27. Ostatnio myślałam nad zrobieniem salatki własnie z makaronu z zupek chińskich, dziś szukalam przepisu na ciasto kopiec kreta, ktory znalazlam u Ciebie i który na pewno wypróbuję, ale przypadkowo trafiłam właśnie na przepis tej sałatki. Nie omieszkam wypróbować oba przepisy i na ciacho i na sałatkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zarówno kopiec kreta i sałatkę :) to i to bardzo lubimy :) smacznych wypieków i owocnego siekania sałatki :)
      Kasia

      Usuń
  28. Makaron w zupkach chińskich to akurat najmniejszy problem. Czyście rozum postradali? Przecież te zupki to sama chemia! Rzeczywiście wspaniały pomysł na ,,zdrowe,, danie.

    OdpowiedzUsuń
  29. Po komentarzach od razu widać jaka jest znajomość odżywiania i kuchni przez obecne panie. Jak by mi żona takie gówno zrobiła, to wyleciała by razem z nim.

    OdpowiedzUsuń
  30. Mimo nie zdrowego makaronu……ale warta grzechu…….apetycznie wygląda
    http://bit.ly/pakietmedyczny

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly