środa, 19 grudnia 2012

Śledzie pod pierzynką

Skoro święta tuż tuż to mam dla Was kolejny pomysł na śledzie.
Jedna z moich ulubionych sałatek - czyli śledzie pod pierzynką. Po pierwsze śledzie z buraczkami, majonezem i jajkami to świetne połączenie - te smaki do siebie bardzo pasują. Po drugie jest to sałatka warstwowa czyli coś dla oka i podniebienia. 
Sałatka ta gości często na moim świątecznym stole ;)


Składniki:

  • 5-6 filetów śledziowych,
  • 4-5 ogórków konserwowych,
  • 3 ugotowane ziemniaki,
  • 3 ugotowane buraczki,
  • 1 duża cebula,
  • majonez,
  • 4 jajka,
  • pieprz,
  • szczypiorek

Przygotowanie:
 
Śledzie moczymy w wodzie. Następnie kroimy je w kostkę i układamy na dnie miski. Smarujemy je warstwą majonezu i posypujemy pieprzem. Cebulę obieramy i kroimy w drobną kostkę, układamy ją jako kolejną warstwę. Korniszony kroimy w kostkę i układamy na cebuli. Ugotowane ziemniaki studzimy i kroimy w kostkę. Układamy je na ogórkach. Całość ponownie smarujemy majonezem i oprószamy pieprzem. Buraki gotujemy, po wystudzeniu ścieramy je na grubych oczkach tarki. Odciskamy nadmiar soku powstałego podczas ścierania i układamy w misce. Kolejno smarujemy majonezem i posypujemy pieprzem. Wierzch sałatki posypujemy startymi na drobnych oczkach tarki jajkami i posiekanym szczypiorkiem. Sałatkę wstawiamy do lodówki do przegryzienia. Życzę smacznego ;)




Źródło: Pomysł własny
 Przepis dodaję do akcji:

Śledziowe szaleństwa  

18 komentarzy:

  1. robię dokładnie taką samą! uwieeeelbiam ja. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo więc w Twoje gusta trafiłam :) Jedna z lepszych propozycji podania śledzia moim zdaniem ;)

      Usuń
    2. ta sałatka przekonuje mnie nawet mimo tego, że ma buraki, których nie lubię. :) jedyna odmienność w moim domu od Twojego przepisu, to posypywanie jej nie szczypiorkiem, a natką pietruszki. :)

      Usuń
  2. witam! :) wchodzę na Twojego bloga pierwszy raz a tu proszę..na samym początku moja ukochana sałatka! mmm uwielbiam ją. Pysznie smakuje połączenie buraczków, jajek i śledzików. Zawsze ją jemy na święta - nie mogę się doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My również uwielbiamy tę sałatkę :) Pozdrawiam Cię cieplutko :)

      Usuń
  3. A ja tam lubię śledzie w każdej postaci: z burakami i bez, i z natką i ze szczypiorkiem:-)). Pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także, za śledziami wprost przepadam ;)

      Usuń
  4. Bardzo lubię śledzie! Podoba mi się ta ich wersja :) Bardzo smaczna ta pierzynka :))

    OdpowiedzUsuń
  5. pyszna i kolorowa sałatka aż się chce spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda obłędnie!;) Kasiu, pięknie dziękuje za życzenia świąteczne! Ja również składam moc serdeczności na te Święta! Niech będą piękne i magiczne!;)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Pychotka!

    Spokojnych Świąt Bożego Narodzenia przepełnionych miłością i radością oraz ............cudownm zapachem przyrządzanych potraw........

    OdpowiedzUsuń
  8. Znam wersje bez buraczków, ale ta Twoja brzmi całkiem apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomysł własny? Z tego co mi wiadomo, śledź pod pierzynką, zwany również szubą, to tradycyjna sałatka wywodząca się z Kresów. Autorstwo przypisujesz więc sobie chyba trochę na wyrost.

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam :) Kolejny świetny przepis z pani strony, który będę wypróbowywać. Wygląda super, mam nadzieję, że moja sałatka będzie też tak rewelacyjnie wyglądać :)
    pozdrawiam
    Gosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, mam nadzieję, że sałatka będzie Ci smakowała :) Dziękuje za miłe słowa :) Pozdrawiam ciepło,
      Kasia

      Usuń
  11. Sałatka wyszła super, pozdrawiam pani Kasiu :)
    Gosia

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo się cieszę, że smakowała ;) życzę wesołych świąt :)

    OdpowiedzUsuń