poniedziałek, 10 grudnia 2012

Sałatka śledziowa z buraczkami i jabłkiem

Sałatka śledziowa z buraczkami, jabłkiem i zielonym groszkiem

Dziś kolejna propozycja na śledzia - tym razem sałatka. 
Sałatka, która oprócz smaku, zachwyca wyglądem. Na świątecznym stole będzie prezentowała się bardzo efektownie. Świetnie współgrają ze sobą warstwy buraczków i śledziowa, do tego finezyjne ułożenie, kilka listków natki do ozdoby i efekt murowany. 
Jabłko świetnie sprawdziło się w połączeniu ze śledziem.
Do swojej sałatki użyłam śledzi marynowanych w occie, ale można użyć też tych zwykłych, po namoczeniu.


Składniki:
  • 2 płaty śledziowe marynowane w occie,
  • 1 jabłko,
  • 4-5 małych buraczków,
  • 2 ziemniaki,
  • 1/2 puszki groszku konserwowego,
  • 1 mała cebula,
  • 2 ogórki kiszone,
  • 3 łyżki majonezu,
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego,
  • pieprz,
  • cukier,
  • sól,
  • ocet jabłkowy,
  • natka pietruszki posiekana 1 łyżka

Przygotowanie:
 
Buraczki i ziemniaki gotujemy w osolonej w mundurkach wodzie aż do miękkości. Po ugotowaniu obieramy je. Buraczki ścieramy na tarce, na grubych oczkach, zaś ziemniaki kroimy w kostkę. Z buraków odciskamy nadmiar soku. Dodajemy do nich pokrojoną drobno cebulkę i doprawiamy solą, pieprze, cukrem i octem jabłkowym do smaku. Można dodać również odrobinę oliwy z oliwek. Jabłko obieramy i kroimy w kostkę. Ogórka kiszonego kroimy w kostkę. Śledzie kroimy w cienkie paski. W misce mieszamy ze sobą ziemniaki, ogórki, śledzie, natkę pietruszki, odsączony groszek konserwowy i jabłko. Majonez i jogurt mieszamy ze sobą, doprawiamy pieprzem i łączymy ze składnikami znajdującymi się w miseczce. W półmisku układamy na przemian buraczki i śledzie z sosem. Przed podaniem dekorujemy natką. Życzę smacznego ;) 




Źródło: Pomysł własny

19 komentarzy:

  1. Moja ulubiona zimowa sałatka ... narobiłaś mi tylko chęci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no cóż, to uciekaj do sklepu po śledzika :)

      Usuń
    2. wypróbuje twój przepis, ale dopiero na jesień :) sałatka wygląda bombowo :)
      ja co roku robie smażone śledzie w zalewie octowej masz super bloga, będe częściej tu zaglądać

      Usuń
    3. Dziękuję za miłe słowa i zapraszam do smakowania :)
      Pozdrawiam,
      Kasia

      Usuń
  2. U mnie też robi się taką sałatkę. Uwielbiam, mimo, że nie lubię buraków. Tu smakują po prostu inaczej.. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, śledzie i buraczki bardzo pasują do siebie ;)

      Usuń
  3. Wygląda bardzo imponująco i smakowicie :) Warte wypróbowania :)

    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ;) lubią jak moje dania ładnie wyglądają :)

      Usuń
  4. Śledzie z buraczkami mmmmmmm........pycha! :) i do tego elegancko podane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje i polecam takie zestawienie ;)

      Usuń
  5. Pięknie się prezentuje, wczoraj robiłam śledzie z burakami(kuchnia lidla), więc takie połączenie jak najbardziej mi odpowiada:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nie widziałam jeszcze pomysłu Lidla na śledzie, muszę nadrobić :) Polecam, naprawdę smaczna :)

      Usuń
  6. sałatka pyszna ale ja troszkę zmieniałam,zamiast ziemniaków dałam żółty ser a zamiast groszku dałam kapary wyszło idealnie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie lubię śledzi, ale Twoja sałatka bardzo mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobię i podam na Sylwestra :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Że pięknie wygląda - nie będę pisała. Osobiście nigdy nie robiłam takiej sałatki ale ostatnio słyszałam wiele dobrego na jej temat, tak że przepis wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  10. mam pytanie, czy można tą sałatkę zrobić dzień wcześniej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie :) Nawet lepiej, jeśli będzie wcześniej przygotowana, bo zdąży się "przegryź" :)
      Kasia

      Usuń

Printfriendly