czwartek, 6 grudnia 2012

Rogaliki krucho-drożdżowe z marmoladą

Bardzo często wspólnie z mamą, siostrą robiłyśmy rogaliki drożdżowe, ale odkąd poznałam przepis na rogaliki krucho-drożdżowe - zostały one numerem jeden w naszym domu :)
Ciasto robi się bardzo szybko. Zamiast marmolady można użyć również dżemu lub konfitury. 
Największa zabawa to zwijanie - nie musicie się obawiać o to, że nie uda się Wam zrobić takich kształtnych rogalików. Zapewniam Was, że po kilku zwinięciach nabierzecie wprawy i na pewno wyjdą Wam piękne.
Rogaliki znikają z talerzyka bardzo szybko, pasują do spotkań przy kawie. Ja zabieram je często na uczelnię, sprawdzą się jako słodka przekąska w szkole lub pracy :)


Składniki:
  • 1/2 kostki margaryny,
  • 2,5 dag drożdży,
  • 1/8 szklanki mleka,
  • 4 łyżeczki cukru,
  • 2 szklanki mąki,
  • 1 jajko,
  • szczypta soli,
  • marmolada

Przygotowanie:
 
Mleko podgrzewamy i dodajemy drożdże, które kruszymy w palcach. Mieszamy, aż do rozpuszczenia się drożdży, a następnie rozpuszczamy cukier. Do miski wsypujemy mąkę, szczyptę soli w bijamy jajko. Margarynę podgrzewamy na wolnym ogniu tak, żeby była miękka, ale nie płynna. Wszystkie składniki dodajemy do mąki i dokładnie mieszamy. Tak przygotowaną masę odstawiamy na kwadrans do wyrośnięcia. Po tym czasie ciasto wyjmujemy z miski na stolnicę podsypując mąką. Z gotowego ciasta wałkujemy koło, które dzielimy np. nożem do pizzy na 12 części - 12 trójkątów. Na każdy trójkąt nakładamy odrobinę marmolady. Następnie delikatnie zwijamy i naginamy rogi. Rogaliki układamy na blasze w pewnej odległości od siebie, bo będą jeszcze rosły podczas pieczenia. Pieczemy około 20 minut w temperaturze 180 stopni. Życzę smacznego ;)




Źródło: Strona Gotuj.Skutecznie.tv

Przepis dodaje do akcji:

Smakowite Prezenty

25 komentarzy:

  1. Właśnie Mikołaj się nie krępował i zjadl wszytske, a przeciez kilka mialo bbyc dla mnie!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpadnij następnym razem, upiekę więcej ;)

      Usuń
  2. Jaki śliczne i kształtne. Porywam jednego do herbatki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje za miło słowa ;) częstuj się ;)

      Usuń
  3. Są idealne! Gosia Ostrowska z ToCoKocham.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jako ze malinka zabronila mi pisac o sobie na blogu o jedzeniu, wiec napisze o jedzeniu a nie o malince ;p
    bardzo ladne rogaliki ;p wygladaja smakowicie ;D jeszze moze by sie przydalo tak jak na reklamach pokazac jak to wyglada w środku :PP
    Kubica !!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. proszę :) ale rogalikiem się podzielisz? :)

      Usuń
  6. Czy na pewno dobre są proporcje, bo ciasto mi nie wyszło. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie zawsze rogaliki wychodzą z tego przepisu :( Być może coś nie tak było z drożdżami? Ostatnio robiłam bułeczki i też ciasto nie wyszło mi z powodu złych drożdży :(

      Usuń
  7. Dziękuję za rade, jeszcze raz spróbuję, bo tak łatwo się nie poddaje. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Swietny przepis;) Mozna sie poczestowac przepisem...???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, zapraszam do wypróbowania przepisu :)

      Usuń
  9. WŁAŚNIE MOJE DZIECIAKI ZAJADAJĄ SIĘ ROGALIKAMI, PYSZNE CIASTO, ZROBIŁAM Z 2-ÓCH PORCJI, DRUGIE PODEJŚCIE BĘDZIE Z NADZIENIEM CZEKOLADOWYM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że rogaliki smakowały :) Pozdrawiam gorąco :)

      Usuń
  10. Fajne rogaliki u mnie rodzina zajada się z makiem ale to już tradycja mojego regionu. Jednego porywam wyglądają kusząco :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. super logaliki naprawde smaczne . zrobiam je i za pierwszym razem doskonale wyszly pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kto raz spróbuje ten już zawsze będzie do nich wracał ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Te wszystkie cudeńka wyglądają przeapetycznie - spisałam kilka przepisów i spróbuję: tylko trochę inaczej: użyję mąki ryżowej lub kukurydzianej, zamiast mleka wody, a zamiast jajek kurzych - przepiórcze. Tak pod kątem moich pouczulanych pociech- i zobaczę co wyjdzie...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że po tych zmianach rogaliki wyjdą równie pyszne :) smacznych wypieków :)
      Kasia

      Usuń

Printfriendly